Ofte stilte spørsmål
Konto og innlogging
Jeg ønsker å opprette en nettsparkonto hos Næringsbanken. Hva gjør jeg?
https://www.naeringsbanken.no/privat-innskudd/innskudd
Jeg får beskjed om 4-siffret PIN kode, men kommer ikke videre?
Hvis du ikke får logget inn i mobilappen og får spørsmål om 4-siffret PIN kode, så anbefaler at du sletter app'en og laster den ned på nytt.
Dette pleier å løse problemet.
Jeg får ikke logget inn med BankID for mobil
Kan jeg bruke FaceID til innlogging/godkjenninger i app'en?
Efaktura/avt.giro/betale
Hvorfor ser jeg varsel om efaktura/avtalegiro i nettbanken?
Hvor du betaler denne fakturaen er det du selv som bestemmer. Når den er betalt, vil den bli slettet i alle nettbankene.
Vi tilbyr ikke avtalegiro eller noen andre betalingstjenester på vår nettspar, ergo har du aldri etablert noen avtalegiro hos oss.
Meldinga som kommer opp er knyttet til løpende avtalegiroavtale.
Jeg får ikke overført penger til min konto i annen bank
Hvorfor har ikke pengene kommet inn på kontoen?
Utbetalinger går kl 14, og det kan ta opptil to virkedager før det er på mottakerkonto.
Hvor mange uttak er det i året på nettspar?
Vilkår
Jeg ønsker å avslutte min konto i Næringsbanken. Hva gjør jeg?
Vi ønsker først at du selv fører alle midlene dine over til din nye bank slik at din saldo står i kr 0. Vi vil deretter overføre utestående renter til samme motkonto når vi avslutter din konto.
Jeg har ikke fått varsling om rentejustering
Jeg har ikke fått renter tilført kontoen i slutten av måneden
Jeg har ikke fått tilsendt årsoppgave
Jeg ønsker at min ektefelle får disp. rett til min konto
Hvordan retter jeg en klage til Næringsbanken ASA?
Næringsbanken sitt mål er at du som kunde skal være fornøyd. Likevel kan det innimellom oppstå forhold der du som kunde ikke er tilfreds. Hvis du ikke har fått tilstrekkelig hjelp eller oppklaring etter kontakt med kundeservicekan du sende formell klage. Returner klageskjemaet til banken pr. post eller e-post sammen med eventuelle vedlegg for å dokumentere klagen.
Om du etter kontakt med bankens klagefunksjon opplever at klagen ikke blir løst kan du kontakte Finansklagenemnda.
Finansklagenemnda er bransjens uavhengige klageorgan som behandler tvister mellom banker og deres kunder.
Finansklagenemnda
Postboks 53, Skøyen
0212 Oslo
Tlf: 23 13 19 60
BankID feilmeldinger
Hva betyr BID 1409?
Hva betyr BID 1437?
«BID-1437 – feil kode er tastet inn.» Sikre at du har riktig kodebrikke og leser kodebrikken riktig vei.
Trykk på kodebrikken for å få frem ny kode og forsøk igjen.
Hva betyr BID 1439?
«BID-1439 – kodebrikken er sperret». Ring banken som har utstedet BankIDen din for å få åpnet sperren.
Hva betyr BID 2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1?
1. Sjekk at nettleseren din er oppdatert
2. Har du dårlig hastighet eller ustabil internett. Prøv omstart av modem/router og prøv på nytt. Er Internett OK, prøv omstart av pc/mac (det er ikke alltid en merker ustabiliteter, så vi anbefaler uansett en omstart av modem/router).
3. Prøv en annen nettleser
Hva betyr BID 5000, 5001, 5002, 5003?
Hva betyr BID 500a, 5007, 1118, 1299
Hva betyr BID c167?
Fant du ikke det du lurte på?
Hvis du ikke fant det du lette etter så kan du ta kontakt med oss: